En liten fråga.
Jag tror jag har en överaktiv majssnok. Åke heter han iaf och han är överallt och ingenstans i terrariet!
Han klättrar högst upp och sen släpper han taget och dämper ner i botten!
Har försökt 'säkrat' terrariet lite mer med grenar så han inte ramlar ner så långt - det är ungefär 1m höjd. Men likförbaskat så dämper han ner och det smäller ganska högt.
Han har inte varit såhär aktiv sen jag köpte honom förra året.
Han är omkring 17 år gammal och 170cm lång - alltså en rejäl kille.
Varför är han så överaktiv? Han har heller inte ätit på 3 veckor nu och helt ointresserad av möss. Kan det vara vårkänslor?
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Hej!
Jag tror att du är inne på helt rätt spår. Vårkänslorna spirar och hanar får lätt känslor när det finns honor i närheten. Även utan honor kan de få vårkänslor. Det är vanligt att de matvägrar under den här tiden. Jag rekommenderar inte så hört som en meter i terrariet till majsormar just pga skälet du nämner att de kan dimpa ner. Kul att du har en majsorm som är 17 år gammal, det är inte ofta man hör talas om "åldringar" och ibland tror man nästan att de inte finns.
Ah okej, då var jag inne på rätt spår alltså =)
Nej men nu har jag fixat upp en hylla som 'tar emot' han när han ramlar ner.
Ja han ska ligga nånstans mellan 16-18 år så jag säger 17 hehe =)
Han är en fin kille och jag har min funderingar på att ta lite ägg på han om jag hittar en bra hona. Men får se hur det ser ut i framtiden! =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
bild :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
http://marajlowajz.deviantart.com/gallery/
Där har du lite bilder på han =) Har fler på mobilen som jag inte lagt upp än.
Men har en där han klättrar i min lampa då jag städade terrariet lite :P Visste inte vart jag skulle hänga han :P
-Albert Einstein
HAHAHA!! det var den roligaste bilden jag har sett, och vilken rolig text! "visste inte vart jag skulle hänga han" sööt
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
fin häst du har! snygg bläs :)
Hehe, ja men jag visste ju inte vart jag skulle hänga han ^^ Så fick bli på lampan och han satt där så bra så :P
Tack men inte min häst =) Utan min kompis men ja hon är fin! Riktigt bra western-häst också =)
-Albert Einstein