leopardgeckos som bråkar? HJÄLP!!
Idag när jag och min kompis dansade så märkte hon att min stora leopardgecko hane bet min hona där svansen börjar och sedan bett hon honom i huvudet. Därefter sprang hon iväg och gömde sig under grottan 
Varför gjorde dom så där ? Har aldrig hört om leosar som bråkar :/ Dom får näringsrika kackerlackor, syrsor och gräshoppor och båda två är väldigt stora och har feta svansar…Så dom mår väldigt bra, men jag fattar inte att han bet min lilla Lady!! Dom har aldrig, aldrig, aldrig bråkat förr :(
Hur gammla är dem? har de parats förut? har du dvalat dom? är terrariet lagom stort och inte för litet? temp?
De kan va så att hanen nyligen blivit könsmogen och ska va kaxi. Kan även va nån form av frustration, vilja att para sig. Kan va för trångt och att dom inte får komma undan o vara ifred från varandra. De kan oxå va för varmt och då blir de hyper och kanske lite grininga och sloss.
Jag har hört folk som hafft de problemet förut men när jag tittat på dem så har de vart två hanar och där va de löst… Men så enkelt är de inte i ditt fall.
Har inte heller hört något sådant innan, låter som hanen kanske kände sig hotad eller som ovanstående skriver. :s Hoppas det löser sig!
Hanen försökte para sig med honan. Han biter förs i svansen och sedan upp mot nacken så han kan hålla sig fast under parningen. Men det verkar som om din hona inte var intresserad. Det kanske är bäst att separera dem om honan inte vill paras, så det inte orsakar onödig stress!