Geosesarma sp.
Hej :D
Är det någon här inne på reptiler.ifokus som är insatt i denna krabbas skötsel?
Jag har lyckats fått fram lite genom denna tyska sida: http://www.panzerwelten.de/main.php men även med Google Translate så är det jobbigt att läsa :P
Det som jag mest undrar över är vilken värme som det ska vara i terrariumet (har läst det men kommer inte ihåg) och mest, vilken värme det ska vara i vattnet.
Om något annat behöver tilläggas så skriv gärna det med :D
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
*puff*
*puffelipuff*
jag vet inte någon sida om dom men herperschoise i uppsala säljer dom och dom vet nog ganska mycket om dom, så du kan ringa dom och fråga.
nummret är 0761671664
Tach för svaret :)
Har förresten kommit fram till att denna krabba trivs med ungefär 25 grader i vattnet men jag kan absolut INGET om värme o sånt i aquaterrarium och doppvärmare…
En dum fråga kanske men eftersom ja bara ska ha lite vatten, kan man använda en värmematta? :P För jag har en som passar, eller är det helt cp? :P
Har inte jag redan förklarat allt detta för din i en tidigare tråd?
#8 Nej, det har du inte. Det var inte samma sak, här undrar jag om vilken doppvärmare man behöver eller om man kan ha en liten värmematta under eftersom jag bara ska ha några cm vatten..
Hur ligger vattendelen, är den i en skål eller så de går ihop med gruset/sanden?
Jag skulle köra värmematta som ligger på utsidan (för den man har på insidan är ganska dyr) Och lägga den så halva går under sand delen och andra vid vattendelen.
Har du en vattenskål så skule jag lägga mattan under den och köra värmelampa på resten (om de inte redan är lagom temp).
Inte dpoovärmare för vattnet kommer dunska bort fort om du bara har några centimetrar och den får inte ligga torr, då går den sönder.
Den mattan som jag har är en sådan som man har på utsidan, så jag kör så :)