tips på att odla kackerlackor
Hur stor burk behöver de? Vill de bo i mörkret eller ljust?
Vilken art passar bäst till blåtungad skink?
Andra tips för att lyckas?
dubia hammarplast 70L funkar bra
Håller med, dubina är bra storlek på. Dom är väldigt lättodlade! En hammarplast med lock och små hål i så de inte blir mögel där i. Torv i botten som är lite fuktig och exempel äggkartonger eller rötter att gömma sig under. En vattenskål (med mossa i såklart) och släng i mat med kalk och vitaminpulver på blir toppen. Vet ej hur fort de går men när den väl kommit igång så har du mycke foderdjur.
Dom föredrar nog mörker mer än ljus.
Mörker istället för Ljust och gärna varmt så får du ganska många fort.
Låter mina ha hönsfoder i botten och sen äggkartonger, dom pippar så himla mycket så jag hinner inte med att ge dom till mina ödlor haha :)
Frukt och liknande använder jag så dom får vatten.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Detta ska jag prova:) Hur fungerar de om de skulle rymma? Har man kackerlackskoloni i källaren sen? :S
Dom kan inte klättra på glas eller plast så att rymma gör dom sällan. Däremot så rymmer mina som jag slänger in i terrariet för jag har en bakgrund som dom kan klättra på och sen kryper dom upp vid lampan. Men jag har då inte hittat någon koloni i mitt rum bara några enstaka stycken liggandes bland mina kläder på golvet :P
Dom vill gärna ha det fuktigt när dom ska ploppa ungarna för äggsäcken torkar ut annars.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Dom kan inte föröka sig i vårt torra klimat =)

ah bra!