Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettfoder
Läst 2136 ggr
Mantissa
0

tips på att odla kackerlackor

Hur stor burk behöver de? Vill de bo i mörkret eller ljust?
Vilken art passar bäst till blåtungad skink?

Andra tips för att lyckas?

Westman73
0

dubia   hammarplast 70L funkar bra

theraphosa
0

Håller med, dubina är bra storlek på. Dom är väldigt lättodlade! En hammarplast med lock och små hål i så de inte blir mögel där i. Torv i botten som är lite fuktig och exempel äggkartonger eller rötter att gömma sig under. En vattenskål (med mossa i såklart) och släng i mat med kalk och vitaminpulver på blir toppen. Vet ej hur fort de går men när den väl kommit igång så har du mycke foderdjur.

theraphosa
0

Dom föredrar nog mörker mer än ljus.

MarajLowajz
0

Mörker istället för Ljust och gärna varmt så får du ganska många fort.

Låter mina ha hönsfoder i botten och sen äggkartonger, dom pippar så himla mycket så jag hinner inte med att ge dom till mina ödlor haha :)

Frukt och liknande använder jag så dom får vatten.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Mantissa
0

Detta ska jag prova:) Hur fungerar de om de skulle rymma? Har man kackerlackskoloni i källaren sen? :S

MarajLowajz
0

Dom kan inte klättra på glas eller plast så att rymma gör dom sällan. Däremot så rymmer mina som jag slänger in i terrariet för jag har en bakgrund som dom kan klättra på och sen kryper dom upp vid lampan. Men jag har då inte hittat någon koloni i mitt rum bara några enstaka stycken liggandes bland mina kläder på golvet :P

Dom vill gärna ha det fuktigt när dom ska ploppa ungarna för äggsäcken torkar ut annars.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

theraphosa
0

Dom kan inte föröka sig i vårt torra klimat =)

Mantissa
0

ah bra!