Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ormar
Läst 1123 ggr
nakenkatt
3

nerikes allehanda nyhet i veckan

man slutar aldrig att förvånas.När man öppnar och bläddrar i dagstidningen kan man lätt bli förvånad,eller för mig som har en rejäl ormfobi förskräckt.Nu har det nämlgen hänt igen.Kupan heter ett försäljnings ställe med second hand varor,som drivs i röda korsets regi i örebro.Personalen där hade nämligen kommit till sitt jobb och funnit ett vad de trodde stort paket utanför ytter dörren med ett lakan över.Det är ej ovanligt för dem på ngt vis när folk ofta ställde kartonger utanför deras dörr med saker de ville skänka dem.men döm om deras förvåning när de lyfte på lakanet och det var ett litet akvarium med en stor pytonorm av samma slag som vart hittade av en skolklass vid naturen hus veckan innan.Skillnaden var att denna orm levde.den hade en lapp med sig med ett meddelande på TA HAND OM MIG JAG ÄR EN KUNGSPYTON.kunnigt folk på reptiler och polis tillkallades fårstås till platsen.Denna natt hade varit kall och ej lämplig för exotiska djur att vistas ute,men djuret hade klarat natten bra och befinner sig nu i karantän på kvinnersta lantbrukskola där de har reptilavd.Örebro polisen säger att det här ej är ovanligt att folk släpper ut sina djur,sköldpaddor hittas mest kring örebro med omnejd.jag funderar på varför man över huvudtaget skaffar djur när man handlar på detta vis.har själv en hittesköldpadda jag fick behålla efter kontakt med polisen,skulle gärna ta hand om fler om det skulle behövas.är glad att hon hittades i oktober i fjol annars har hon frysit ihjäl denna kalla vinter.nu bor hon hos mig i ett stort akvarium och är ompysslad på alla sätt och vis.Ja man kan faktiskt bli ledsen för mindre.

nakenkatt
1

vad jag har hört bor denna orm nu hos en mycket reptilkunnig man i örebro.

Mantissa
0

Sånt här är för mig helt obegripligt. Visst kan personliga tragedier och ändrade omständigheter tvinga en att göra sig av med sitt husdjur, men detta?
Kan inte tänka mig att det är något problem att skänka bort en KP till någon intresserad person. De är ju inte direkt billiga i inköp annars.