Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettsköldpaddor
Läst 1863 ggr
Daim och Nougat
0

Bad hon om hjälp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sköldpadda Lillan hade jag tagit upp, hon försökte klättra uppför mitt täcke men tappade taget och ramlade på rygg, sen låg hon där och tittade på mig, det såg ut som att hon tänkte "men hjälp mig upp då!"

Jag brukar hjälpa mina sköldpaddor upp när dom ramlar på rygg men ibland så låter jag dom göra det själv.

Tyckte Lillan att jag skulle hjälpa henne?

(Det här är en bild på Lillan, världens galnaste sköldpaddaSkrattande)

iShotTheSheriff
0

Jag personligen tror att djur är minst lika smarta som oss. No matter what is bevisat så tror jag det.  Så det gjorde hon säkerligen! :)

Daim och Nougat
0

Ja hon gjorde det faktiskt två gånger, medan den nya sköldpaddan Plopp som jag aldrig har hjälpt vände sig rätt utan att vänta som Lillan gjordeSkrattande

Saga85
0

Jag funderar mest på vad hon gjorde på ditt täcke Obestämd När jag har mina sköldpaddor utomhus har det hänt att de ramlat på rygg, och oftast brukar de klara sig utmärkt att vända sig om själva. Hon kanske blev skärrad/skrämd?

Daim och Nougat
0

#3 Jag brukar ibland ta upp dom och låta dom springa omkring i sängen (såklart med handduk) och då brukar jag ha täcket som en "mur" så dom inte ska råka ramla ner på golvet om dom skulle råka vara för snabba.

Och dom brukar klättra en hel del, speciellt Lillan, och springa omkring som  galningar innan dom blir trötta och krymper in under mig=)

Alla mina sköldpaddor brukar ramla på rygg lite då och då, men aldrig från hög höjd såklart, och dom brukar försöka vända sig.