Kattsäkra terrarium, hjälp!
Ja som rubriken antyder har jag ett stycke kattskrälle som är väldigt förtjust i ormarna. Han försöker till varje pris ta sig in till dem, och har böjt upp ett hörn i vädringsnätet tidigare. Men det kunde jag böja tillbaka och lägga en stor bok över så han inte kom åt det igen.
Igår satte han sig på nätet, och 6kg katt var mer än vad det klarade av. Det släppte längs halva terrarielängden..
Nu bor ormarna i en låda tills terrariet är lagat och kattsäkrat.
Det jag vill ha hjälp med är hur jag kan kattsäkra det? Går det ens?
Vår katt tog sig in i sköldpaddornas låda och tyckte ju givetvis att eftersom underlaget gick att gräva i så var det en kattlåda… Vi köpte kompostgaller på Ö&B och lade över. Du kan ju testa att lägga det över nätet på terrariet så kanske han inte kommer åt att lägga hela sin vikt på nätet?
Det har hjälpt för oss iaf, men det är ju klart olika mellan ormterrarie och en öppen sköldpaddslåda…
Hoppas det löser sig iaf :)
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Det var en bra idé, ska testa det! :)