Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettspindlar
Läst 2229 ggr
xNoobiSch
0

B. Smithi uppfödare?

I två år har jag varit intresserad av att skaffa en B. Smithi, och har letat som bara den efter en uppfödare, men än sålänge förgäves.
Trodde ett tag att jag kunde köpa en av Phalagorn på http://www.kryp.forum24.se/
Men han slutade svara på mina mail, och har inte hört av honom på snart ett år.
Jag har lagt de senaste 3 åren på att läsa om skötsel och diverse, just om Smithin. Har ett exoterra på 60x45x45, ofyllt än så länge.

Bor i västra götaland och kan köra rätt långa strckor för att hämta, ifall det krävs.

Så tänkte höra om någon har någon aning om vart man skulle kunna få tag i en liten Smithi :)

Tack på förhand :)

chaplin123
1

i herpherschoise i uppsala har dom b.smithi ibland, det är en affär men dom tar sina djur från privata uppfödare.

theraphosa
0

Varför vill inte Phalagorn prata med dig? Han är ju jätte trevlig. Låter skummt tycker jag. 

Men smithi brukar man se här och var i anonser men du kanske redan kollat alla ställen. Kan säga till om jag ser nått.

xNoobiSch
0

Tja, jag vet inte. Han slutade bara svara.

Tackar, det uppskattars :)

Fick dock precis en länk av en på forumet.
https://herperschoise.nordicshops.com/product.html/brachyphelma-smithi?category_id=77

Antar att det var dem som #1 pratade om? :)

chaplin123
0

#3 precis det är den affären.

xNoobiSch
0

Jag fick tag på en specifik uppfödare och hämtar min lilleman på mässan i lidköping den 30/6 :)

MEN, då tänkte jag höra med er alla.
För tillfället har jag endast ett Exoterra 60x45x45 ( och ett mindre terrarie som den får bo i tills den vuxit till sig), fyllt med vermiculit. Har dock påå efterhand läst att de inte riktigt gillar endast vermiculit, så fick tipset om att skaffa torv och blanda ut 50/50 :)
Skulle ni säga att det funkar?

Och så undrar jag även;
Mitt rum är relativt kallt, då vi renoverar och jag inte fått in ett element än.
Skulle det funka både nu och på längre sikt att skaffa en värmematta åt stackarn?
Eller skulle lampa vara bättre?
och är det då något speciellt märke ni tipsar om?

Ska även fylla terrariet med en vattenskål, barkbit/halv kruka som gömställe och ha lite plastväxter.

Något annat ni skulle tipsa om/ta bort? :)

Tack på förhand!