fisk med sköldpaddor??
Hej
Jag har två sköldpaddor och undrar om det är smart att ha fiskar i samma akvarium.
Jag vet att dom kan bli mat för sköldpaddorna istället men paddorna verkar inte bry sig om dom alls. Fiskarna simmar och "leker" fram och tillbaka i akvariet förbi och brevid sköldpaddorna men dom bryr sig inte alls. Jag sköter sköldpaddorna noga med mat och sånt, så dom är väl sällan så hungriga att dom är villiga att sluka en fisk eller två?
Är chansen stor eller liten att dem kan bli uppätna?
Tacksam för svar!
det gäller hur stora fiskarna är , en gång hadde jag en sköldpadda med guppies…det gick inte så bra.
Okej, jag har tre som är ganska stora, (den på bilden har jag tre av, ursäkta för dålig bild) men sen har jag en ganska liten.. ungefär på fem centimeter. Den är väldigt snabb på att simma iväg i det stora akvariet och sköldpaddorna verkar inte särskilt "intresserade" av den heller. Men det kanske händer något ändå, vem vet.. Tack för svar! 
Så länge du matar sköldpaddorna bra så de inte går hungriga så borde de inte vara några problem. Men en större ciklid art brukar vara bättre med sköldpaddor då de är snabbare och inte lika känsliga som guldfiskar.
Tänk på att värkligen inte slarva med vattenbyten när du har sköldpaddor tillsammans med guldfiskar.
Okej, då vet jag! :)