Plåtterrarium? Hjälp tack.
Vet någon vart man kan beställa plåtterrarium? Kan man ens göra det eller finns det inga som bygger i plåt?
Fick för ett år sedan med ett terrarium i plåt när jag köpte mina leopardgeckohonor och är helt förälskad i det! Väger ingenting och går att ha nästan var som helst pga den låga vikten. Mitt exoterra väger ju som en hel häst och måste ha ett riktigt stabilt bord.
Kontaktade för några månader sedan en plåt/byggfirma men de kunde tyvärr inte hjälpa mig med detta. :/
Så vet någon underbar själ vart man kan få tag på en ca 5 plåtterrarium? Antingen färdiggjorda eller som man kan beställa.
Bor i Värmland, tack på förhand!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Måste väl vara byggt i aluminium om det var lätt? Plåt är ju rätt tungt när det blir såpass mycket.
Jag funderar på att bygga terrarium men har för dåligt med info om hur ett terrarium fungerar rent tekniskt sätt.
Bygger fågelburar & min tanke var att prova att bygga ett terrarium med aluminiumplåtar & aluminiumprofiler.
Mycket möjligt, han jag fick det av sa plåt. Men det kan stämma att det är alu. 
Om du vill kan jag lägga upp bilder på hur mitt är ihopsatt! :) Vad är det du undrar över ang. terrarium? Du är välkommen att skicka ett PM om du undrar något.
Lägg gärna upp en bild på det så ser jag hur det ser ut.
skickar ett PM oxå.
#1herperschoise i uppsala har aluminiumterrarium http://www.herperschoise.se/category.html/aluminium-terrarier
#4 Nej, det är ju glasterrarier med aluminiumlister vad jag ser?
#5 aha så du menar hela terrariet i plåt.
#6 Japp, ett plåtterrarium alltså :P Fast nu var det dock i aluminium.
Något liknande ja :) Fast är det glas i taket och på sidorna?
#9 ja de är bara botten och bak som är plåt helt.. Såg bilden i en annons så den är inte min. Vet inte vart terrariumena finns
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
lätt att bygga själv…dock lite stabilare än just den som är på bilden där som noginte tål så mycket & håller nog inte att ställa ett terrarium ovanpå den sköra konstruktionen.
Den här bilden fick jag av honom jag köpte det av. (Det är så ruggigt fult nu utan bakgrund så jag skäms över att visa det
)
#12 Vad har du för mått på detta terrarium?
#13 Ca 90x40x40 Eller något liknande. Det är inte många cm ifrån i alla fall.