ang vattensköldpaddor
Jag har två vatten sköldpaddor.
En tresköldad och en gulbukad.
Jag skaffade dom för ca ett halvår sen, jag hade kollat på blocket på kategorien djur och då hittat sköldpaddorna. Hon som ägde dom sa att den gulbukade hade vanvårdats av sina första ägare då han inte hade tillgång till varken vatten att simma i, mat eller de vitaminer som behövs. Då hade han blivit sjuk och tappat delar av sitt skal. Hon sa att skalet var läkt nu och att paddan mådde bra. Ska det se ut såhär? Det jag undrar är alltså om skaldelen som växt ut igen efter att han tappade den, ska vara vit/beige? Eller ska den få samma färg som innan?
Skulle mer än gärna få några svar, om ni vet något eller om ni tror. Skulle bli jätte tacksam.
Jag menade självklart trekölad.. tänkte på ordet sköldpadda så då råkade jag skriva sköldad, haha :)
putt
Hej (:
Det är lite svårt att se på bilden, men jag tror att det är bara vänta å se om ärret läker ihop eller något. Men det ser inte ut att vara något farligt iallafall, så det gör nog inget att det är där. Bara han äter som han ska, är pigg och glad :D så blir kanske skalet blir som vanligt igen! (:
Har du nå fler bilder på dina sköldpaddor? Skulle gärna vilja se dom! ;)
//Lillypop