Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 2934 ggr
ssstork
0

Säljer min majsorm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det så att jag har en majsorm, född 18/5-11, som jag tyvärr inte har tid för längre och därför måste sälja både pga av tappat intresse och en utlandsresa som jag ska göra i slutet av juli. Det är en majsorm av sorten "Snow", den är alltså vit/rosa i färgen. Den mår väldigt bra. Den äter, dricker, bajsar, och rör sig hela tiden! Skrattande

Om du köper Ice, som jag kallar ormen, så ingår ett terrarium med måtten 100*120*50 (bredden*höjden*djupet) som jag har byggt själv helt i trä. Jag har lagt en glasskiva i botten också för att bottnen inte ska bli fuktig och förstöras. Det har en ram på framsidan med en plexiglasskiva som skjuts ner från toppen så att du kan se in i terrariet. Det är också ventilation från båda kortsidorna och toppen. 

Det som också ingår förutom terrariet är;

*Vattenskål

*UV-lampa

*En värmematta

*5 stycken slingerväxter i plast

*En mindre plastväxt

*En döskalle som ormen kan gömma sig i

*En trästubbe eller liknande

*Termometer

*Vattenspruta

*Halvfull påse med bottenmaterial

Den är bara matad med fryst föda, och det är de som rekommenderas. 

Om du/ni är intresserade så får ni gärna höra av er till mig. Skicka ett meddelande direkt till mig här på sidan. Om jag inte svarar direkt så kan ni höra av er till min mobil; 0763078317. Det går att ringa till mig dygnet runt. Ha det bra Glad

Länkar till några bilder;

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrat%F6r/Skrivbord/Terrarie2.jpg

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrat%F6r/Skrivbord/Terrarie.jpg

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrat%F6r/Skrivbord/Ice.jpg

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Administrat%F6r/Skrivbord/Ice2.jpg

fluffis
0

Hej!

Du har lagt länkar som länkar till din egen dator och den kan vi inte se :)

Välj "Välj fil" vid "Bild/bilaga" så laddas bilden upp istället.

ssstork
0

Jo jag märkte det, försökte att lägga in flera bilder men lyckades bara med en. Därför försökte jag länka, men det gick tydligen inte så bra. Haha :)

medde
0

Så synd du tappat intresset, kanske ringa till uppfödaren kan vara en ide om hon kan hjälpa dig på vägen..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[RoxannaH]
0

Och vart finns den?

[Hamster 4 ever]
0

för hur mycket?

medde
0

Jag vill inte ta över TS tråd, och han ska ha sin chans att sälja sin orm först.. Men efter det så jag 4 majs till salu. Som finns i Sthlm.

Tre stycken ungdomar. Amel och vilt. 125 KR styck, samt en vuxen vilt kille som säljes billigt!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

ssstork
0

Jag säljer allt tsm, det jag vill är att den ska komma till ett bra hem. Tänkte mig runt 1500 men det går självklart att buda. Den finns att hämta i Bro som ligger i sthlm. :)

[RoxannaH]
0

Jag hade kunna ta bara ormen :)

ssstork
0

Det kan man nog lösa, har du ngt bud på bara ormen? Grejen blir ju att jag då måste göra mig av med terrariet på annat sätt, men sånt går att fixa :)

Hanna
0

Tipsar om att i så fall annonsera terrariet på gerbiler.ifokus och även andra gnagar iFokus, typ råttor, möss, degu. Vet inte riktigt vad som finns. Men där skulle terrarium kunna vara intressant :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[RoxannaH]
0

Sälj terrariet på blocket annars. :P jag är på väg till Stockholm nu. Kommer vara på centralen vid 13 tiden ungefär. Hur mkt hade du velat ha för bara ormen då? :)

ssstork
0

150 kr för bara ormen, då är jag nöjd så länge ormen kommer till ett bra hem :)