Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: sköldpaddor
Läst 2086 ggr
Saga85
0

Vattensköldpadda på rymmen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett mindre roligt samtal från min mor i torsdags. Min ena vattensköldpadda har smitit. De fick inviga utomhusdammen (som finns hos mina föräldrar), och allt var frid och fröjd. Månsken och Marvin simmade glatt ner och spenderade natten ute. Dagen efter var de ute och kollade till dem, och de var lika nöjda, låg och fångade solen eller simmade runt, och mina föräldrar åkte iväg några timmar. För att återvända till en damm med endast en padda i. De har gått runt och letat i buskar, satt upp lappar och pratat med grannarna. Jag var uppe i fredags och kravlade ner under huset/poolen där det skulle vara mest logiskt att hitta henne, men inget.

Vet inte riktigt vad jag mer kan göra, sitter och hoppas att nästa samtal ska vara "nu har hon återvänt".

nakenkatt
0

jag håller tummarna för att hon snart är tillbaka,mycket ledsamt.

Saga85
2

Åh, jag fick det samtalet idag (eller nåja, igår blir det)! Månsken har hittat hem! Det var någon i kvarteret som hade hittat henne, de kollade upp fakta om vattensköldpaddor, hade henne i en balja och matade henne med maskrosblad och gurka!

Vet inte detaljer riktigt, min mor ringde bara upp snabbt och berättade när hon hämtade upp henne.

Åh, så skönt! Har varit en perfekt dag, med årets första dopp, första blåbären och paddan hemma! Och imorgon (idag) är sista dagen innan semestern.

Stephanie
1

Grattis, vad skönt! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

nakenkatt
1

Roligt att höra.

[MoshiMoshi]
1

Vad roligt att hon hittade hem! =)

Jag saknar min padda..