3 hansköldpaddor? =)
De flesta säger ju att det förmodligen inte kommer funka att skaffa en ny hansköldpadda (som alltid levt ensam, vilket min inte har) Så, jag kollade runt lite på blocket och har lyckats hitta två sköldpaddor (en Trachemys och en Reeves kärrsköldpadda, en sån som Ocean var) och dom, enligt ägaren, har levt tillsammans i flera år.
Så jag undrar om det kanske kan funka? Eftersom alla tre har levt tillsammans med andra sköldpaddor hela livet (ungefär) och så, skulle det bli mer eller mindre problem då?
Om det kan funka, så behöver jag två namn istället för ett. Man kanske döper dom till Kiwi och Mango, haha. Funderar på sushi fortfarande, men det får vi se.
Det som var toppentoppen var att de befinner sig i samma ort som jag bor, så det blir knappt en mils biltur.
Hoppas någon erfaren svarar nu, så jag får veta hur det ligger till. =)
ja jag såg att det fanns några på blocket.det kan ju gå jättebra men det finns ju inga garantier att det går 100 procent smärtfritt någon gång att samman föra nya djur med varandra,så det är ju jätte svårt att råda.men de här tre djuren är ju hanar så de har ju ingen tjej att slåss om iallafall.vore jag som dig skulle jag ringa en kille på arken zoo i örebro som heter emanuel och jag lovar dig han är proffs på vattensköldpaddor och honom kan du lita på.Googla på det så du får upp ett telefonnr.Såg idag att det hade kommit in en hona på blocket,hon var fin.Lycka till.
Tack för tipsen :)