letar tips
hej, jag letar efter tips om när man bygger terrarie själv. jag ska nog bygga själv eftersom det är mycket billigare. undrar bara om det finns nåt man ska tänka extra på när man bygger? vill ha så många svar som möjligt
det ska vara till en skäggagam.
Ingen?
Vad vill du bygga i?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag ska bygga tre terrarium till mina ödlor, Det enda jag kan säga är att du ska välja ett bra material som inte är för tungt från början.
Tänka på att göra bra ventilationshål, och hål för lampor, värmemattor etc.
Och såklart att det ska vara lackat x antal gånger innan med båtlack eller annat lack som inte stinker.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#2 jag tror jag ska bygga i osb-skivor, det blir bäst tror jag
#3 tack för alla tipsen
Du kanske får något tips om du kollar i tråden "Mitt bygge" där jag och min sambo har byggt terrarier i OSB. http://reptiler.ifokus.se/discussions/4e555d03d4ebea16a5003731-mitt-bygge
Så himla billigt vet jag inte om det blev men iofs kostar nog ett köpeterrarium mer.
Med OSB är det viktigt att man gör det hyfsat fuktsäkert, speciellt i botten om djuret eller en själv skulle råka välta ut en hel vattenskål.
#5 tack för länken! ska kolla den nu
#5 tack för länken! ska kolla den nu
putt
Du måste inte putta var 3e timme. Folk svarar när de ser trådarna. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
ok
putt
Joonte:
Du ställer inga specifika frågor och har redan fått några tips och även tips på trådar du kan kolla i. Har du verkligen kollat igenom Terrarieteknikrubriken ordentligt? Om det är något mer du vill veta så måste du ställa specifika frågor annars är det svårt att veta vad du vill ha svar på. Hur långt har du kommit? Har du gjort en ritning?
#12 har inte hunnit med att göra en ritning eller börjat bygga på det än, men ska nog snart börja=)