Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ormar
Läst 2973 ggr
Nitra98
2

Majsormsungar på gång!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första kull med majsormar kläcks nu, tre ägg är det bara och alla tre ungarna kikar ut! Skrattande Men de har inte bråttom ur äggen precis…

L8sson
0

Åh vad spännande :)

Nitra98
0

Alla tre kom ut till slut och jättesöta är de! Skrattande Bild på de två första, för ni ser väl båda? Cool

[MoshiMoshi]
0

Grattis till nykomlingarna

Nitra98
0

Tack! Alla tre har nu hunnit ömsa och äta för första gången, inga problem med någon av dem, känns bra! Glad

Och igår kväll började det röra på sig i andra kullen, en liten näsa tittar ut. Sååå efterlängtade! Skrattande

Nitra98
0

Har visst glömt att uppdatera här. Här kommer alla ungarna från båda kullarna då! Glad

S1201M

Nitra98
0

S1202F

Nitra98
0

S1203M

Nitra98
0

C1201M

Nitra98
0

C1202F

Nitra98
0

C1203M

Nitra98
0

C1204F

Nitra98
0

C1205M

Nitra98
0

C1206M

Nitra98
0

B1201F

Nitra98
0

B1202M

Nitra98
0

B1203F

Nitra98
0

B1204M

Nitra98
0

B1205F

Nitra98
0

B1206M

Nitra98
0

B1207M

Nitra98
0

Färgen kommer att komma mer och mer för varje öms, de ljusa butterungarna kommer att bli gula och lika pappan:

Nitra98
0

Och de mörka caramelungarna kommer att bli gulbruna som mamman:

Nitra98
0

De tre första ungarna är normalfärgade och jag hoppas att de ska bli lika fina som sin mamma:

[RoxannaH]
0

Åh, vart finns du? ^^

Nitra98
0

I Borlänge, Dalarna. Men viss transport brukar gå att ordna, till Örebro kan jag ordna transport nästan varje månad och det brukar kunna lösa sig även åt andra håll. :)

[RoxannaH]
0

Åh, jag bor i Sandviken , Gävleborg ^^ Lite sugen på en Butter (?) ^^ (Inlägg 14) den i inlägg 9 är den grå? :O

Nitra98
0

Nja, den är ju grå just nu men den kommer otroligt nog att bli gulbrun som mamman. (Inlägg 22) Färgen kommer allt eftersom de växer och ömsar. Glad

[RoxannaH]
0

Aha ^^

blondiie
0

Åh, vad jag skulle vilja ha en majsis! ^^ Hade sådana på skolan och de va mina favoriter! Men ha tyvärr inte råd..

Sidentass
0

- o jag som blir svimfärdig bara av att se bilderna! bläddrar ner snabbt för jag klarar inte att se dom ens en sekund utan att bli svimfärdig! Har stark ormfobi, och då är det inte giftet som skrämmer mej, utan deras "gestaltande" därför gick jag med här på sajten för att träna på att se era "raringar" lite i terapisyfte *LOL* Men ni är stronga, och jag kan förstå tjusningen hos er som inte är lika larviga som jag!;-)

Nitra98
0

#30, Coolt av dig att gå med på en sajt för att träna och titta! Jättetufft tycker jag, har själv haft riktig spindelfobi som jag bearbetat och nu förtiden så kan jag titta på dem och till och med hålla i vissa men blir fortfarande väldigt rädd om jag tex upptäcker att jag har en på mig eller nära mig. Typ om jag inte har kontroll över spindeln. :p Men träning, träning, träning, det är det enda som hjälper! :)

Sidentass
0

#31 Så rara ord, tack!:-O Kan förstå din spindelrädlsa..har också känt väldigt obehag bara av att se dom…men idag kan jag se dom till och med på nära håll, men vill inte gärna ha dom krypande på mej..hi,hi;-) Men att hålla i en levande orm..eller till och med en liten oskyldig daggmask känns flera tusentals mil bort för min del:-O) På nåt sätt skrämmer mej småormarna på bild mer än vad de riktigt stora baffarna gör såsom tex..pytonormar…himmel o jeh..så fånig man är!

MarajLowajz
0

Åh, jag visste att det var en dålig ide att kika in på bilderna! Argh! Varför gör jag så för? xD *ser inte inlägg 16, ser inte!*

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein