Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1211 ggr
[Hamster 4 ever]
0

Jaha :(

Planen med orm blev Raserad efter att mamma sa Nej, nej, NEJ!!

Vill dock SÅÅÅ gärna ha en reptil så funderar på en LITEN ödla max 30 cm.

Tips?

Fliso
0

Du kanske kan vänta ett år med att skaffa orm och om du vill visa din mamma att du verkligen vill ha en orm, så säg på alla högtider som julafton eller din födelsedag att du önskar dig en orm och inget annat. Eller pengar, och om dem frågar vad du ska ha med pengarna till säg att du sparar till en orm.. Lycka till

Geckoödlor är bra ödlor annars

[Hamster 4 ever]
0

Mamma är rädd så det kommer inte gå.

Fliso
0

Okej, men har du haft andra djur? Vad är det hon är rädd för?

[Hamster 4 ever]
0

Vi har andra djur också. Jag har sackt till mamma att jag tar hand om ormen och betalar allt men hon säger ändå nej. Men en ödla går bra. Har funderat på leopardgekko.

Fliso
0

För majs ormar bits ju väldigt sällan och man ska ju inte ta ut dem så ofta, så du kan säga det till dina mamma att det är lättare att bli biten av en kanin än en orm..

[Hamster 4 ever]
0

Har sackt det också.

Fliso
0

Men jag förstår inte vad hon är rädd för, för du har den väl i ditt rum? Och att hon inte behöver se den eller röra den?

[peter54]
1

#7 Men mammor går väl in i sina barns rum. Jag går in i mina barns rum varje dag och det gör min fru också. Hur skulle en 11-årings rum se ut om inte föräldrarna gick in där någonsin?

Flört

#4 Leopardgecko är ett bra val, annars finns dvärgskäggagam som inte blir så stor.

Fliso
0

Haha, jag vet hur ett rum kan se ut och det är inget att rekomendera alls.

#0 Du får helt enkelt vänta tills du flyttar hemifrån eller att din mamma går med på en orm.

Mantissa
0

Ögonfransgecko? För vill hon inte ha orm så kanske hon inte vill ha en massa insekter i huset heller:)

Wassago
0

LOL Så sant Peter!! :D

Kan nog åxå rekommendera Leopardgeckon..

Saga85
1

Är man rädd så är man rädd. Min far har sagt att om jag skaffar orm så kommer han aldrig att besöka mig - och då spelar det ingen roll om jag har den inne eller inlåst i ett annat rum. Han får spel av när katterna kommer dragandes på kopparödlor eller ser ormar på tv, så en boa skulle antagligen få honom att svimma Oskyldig

Har också funderat på ödlor istället, finns ju många fina.

[RoxannaH]
1

Ögonfrans geckon skulle jag rekomendera. Jag tycker de är så underbart söta. :)