Varan - vilken art?
I tv serien Terra Nova så får man ibland se en varan sittandes på en trädgren i ett rum. Skitsnygg är den ljus med svarta ränder över hela kroppen som en tiger. Någon som vet vilken art?
Du kan inte fixa en bild? Svårt os äga vad det är utan o helst se en bild, eller veta varifrån djuret kommer, storlek osv :)
Jag tror att det är en ung bandvaran (Varanus salvator) de har i buren på Terra Nova.
På tal om varaner så blev jag lite fundersam igår när jag såg Terra Nova och de visade något som Taylor kallade "komodo", men som såg ut som en jättestor blandning av en kragagam och en bandvaran. Fånigt att kalla ett sånt djur för "komodo".
Också fånigt att hitta på egna dinosaurier när det redan finns så många riktiga att välja på. :P
#3 Ja det där har jag också reagerat på - nykoraptor och "slasher", vad tusan är det?

#3 De som finns kanske inte är "skräckinjagande" nog:) Men med det sagt så är det mycket otroligt att vi känner till mer än en bråkdel av vad som har existerat. Och ännu mindre om hur de såg ut i kött och blod. Och köper man konceptet med ett förhistoriskt tidsfönster så kan man ju undra. Vad skulle man själv kalla de märkliga djur som man stötte på? Jag vet att jag själv skulle ha mycket få fancy latinska namn på lager;)