Mitt bygge
snyggt bygge
Tack! Kul att höra när jag och min sambo har legat i ganska hårt 
Här är en bild till när LED-lampor, värmematta, ventilationsgaller och glidlister är på plats. Dock har inte glaset satts i än. Jag ska försöka mig på en frigolit-betong-historia med olika nivåer på vänstra sidan.
Nedanför det nyaste terrariet finns föregångaren, ett terrarium som inte är målat än och som blev en akut bostad till en majsorm.
Terrarium nummer två (det vita) har fått mindre och färre ventilationsgaller och de sitter högre än det första terrariet. Det beror på att terrarium nummer ett verkar ha lite svårt att behålla både fukt och temperatur.
Terrarierna är ganska stora, 1,50x0,70 m. Det är så himla kul när de börjar bli färdiga! 
ska stjälv bygga 2 stycken 150 70 70 i höst vinter
#5 Kul! Jag måste bygga mina på den årstiden när man kan stå och bygga utomhus för jag har inte plats att stå och bygga inomhus. Vilket material har du tänkt dig?
plywood fär marint bruk med någon snygg trä ram taket kommer bli i glas
Snyggt! Vad ska få bo i terrariet ?
skaller ormar
ska det vara i mina byggen
Woow vad snyggt! Längtar tills jag ska göra mina. Va det svårt?
Svårt är det väl inte direkt men det krävs ju en del planerande, tålamod och pillande. Min sambo har gjort det mesta med själva sågandet och limmandet medans det är jag som har lackat, målat och slipat. Det är himla kul när det äntligen börjar ta form 
har själv kommit fram till ritningen av mina 2 terrarium ska ner till bygg handeln med min mått beställning hoppas sen att mina skallerormar blir nöjda med sitt hem ska vara klart om ett par veckor
D-I-T-T B-Y-G-G-E ÄR SÅ J*KLA FINT! Vad har du fått för betyg i trä slöjden ? Jag hade gett dig ett MVG+++++
Tack! Det var snällt sagt och kul att höra. Jag har skickat iväg det mesta av berömmet till min sambo 
Vilket material har du använt och hur har du satt ihop allt? :-)
Mvh Millan
Fint bygge :) Jag hade nog dock försökt att göra en bakgrund i frigolit eller fogskum ^^
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
verkligen snyggt bygge.
Det är byggt i OSB med reglar 21x21 mm som är limmade.
Tack! Som jag skrev i #4 så har jag tänkt det men jag har inte kommit så långt… Jag håller på att bygga fler terrarier nu eftersom alla ormar som jag köpt i år och i fjor växer så det knakar 
Tack! Som sagt, det är kul att höra eftersom jag och min sambo har lagt ner mycket tid och energi.
super snyggt :)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Får man fråga vilken färg ni har målat i och vad ni lackade med? =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Det kan man väl få fråga 
För min del är färgen en vanlig vit takfärg eftersom vi hade takfärg över sen vi målade taket och sen har det blivit takfärg på alla terrarierna efterhand för att få dem lika. Lacken är en vanlig klarlack från Beckers (det är vår närmsta målaraffär) och med lacken får man lägga flera lager eftersom OSB-materialet är skrovligt.
aha. Jag bygger också i OSB Materialet och hade funderingar på att måla invändigt också. Men sen såg jag era terrarier och blev inspirerad av det istället. Så jag gör en 'fuling' och kopierar lite från dig på måleri-fronten! :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Åh, vad vackert! Om man var så bra på att bygga skulle det vara mycket roligare att bygga saker. Om jag får ge dig betyg från 1-100 skulle det vara 110, garanterat.
W O W :O Så snyggt och stilrent!
Vet du ungefär vad materialkostnaden hamnade på?
Tack alla för era snälla kommentarer 
Jag tror att materialkostnaden ligger på 1500-2000 kr per terrarium och då är värmematta och belysning inräknat.
Har du behandlat insidan? Får man fråga med vad i så fall? 
Super snyggt!
#28 Tror det stog klarlack någonstans. :-)
Mvh Millan
#29 Men gud, ja det gjorde det ju. Ibland läser man lite för slarvigt alltså!
Japp, klarlack. Ganska många lager och det tar ganska lång tid men vad gör man inte för sina sötnosar? 
Jättefint! Kanske borde man själv försöka sig på något liknande snart. 
Tack! Ja, någonstans ska de ju bo