Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettterrarieteknik
Läst 1269 ggr
fluffis
3

Fyravåningshus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag minns faktiskt inte om jag redan har lagt upp en bild på mitt fyravåningshus men jag hittar inget när jag söker. I det näst översta bor ingen än så länge men det ska fixas till nästa vecka. Jag gillar verkligen de här terrarierna som vi gör och min sambo är helt fantastisk så mycket han hjälper till Glad

fluffis
3

Bara för det så måste jag lägga upp en bild på det blivande sexvåningshuset (i mitten) för att göra väggen komplett. Än så länge håller vi på med de första tre och den här gången blir det inte skjutglas utan istället en dörr som man kan öppna.

[RoxannaH]
0

Men gud så läckert!

[Tilde]
0

Vad är måtten? :)

fluffis
0

På fyravåningshusen längst till höger är det 100x70x50 cm. Hade jag gjort om dem så hade de fått vara 60-65 cm djupa istället för att jag lättare ska nå vid städning.

[Tilde]
0

#4 Okej, tack :) De är jättefina verkligen!

Blåögd
0

Riktigt RIKTIGT nice! Skulle lätt velat bo hemma hos er om jag var en husdjursorm.

Blev väldigt sugen på att uppgradera från glasterrariet jag har nu. :D

kallepudas
0

Riktigt tjusigt får jag säga….

Får jag fråga en konstig fråga…jag gör det: Vad väger ett sådant terrarie?                Antar att du inte vägt det men på ett ungefär vore kul att veta.

fluffis
0

Jag är inte bra på att uppskatta vikt och det är inte helt lätt att bära ner ett terrarium och sätta på en våg Glad Jag har faktiskt ingen aning om vad det väger men det är klart lättare än om det skulle varit helt i glas kan jag direkt säga Glad

fluffis
0

Ett av ungdomsterrarierna i mitten är färdigt. Såhär blev det.

[RoxannaH]
0

Gud så fint! Skrattande

kallepudas
0

#8 Ok att jag undrade vikten är för att jag tänkt bygga mina burkar i aluminium…

Rajas
0

Ts du råkar inte ha en skiss på terrariebyggena? många är inspirerad av detta bygge så varför inte dela med dig av en skiss ;)

Mvh Millan

fluffis
0

Kul att göra folk inspirerade men jag tycker inte det skulle vara roligt om alla i Sverige skulle ha likadana terrarier Flört

Det är min sambo som håller i mått och sånt men vad jag vet finns ingen komplett skiss, bara en karta över vilka bitar som behövs för att få ihop det.

Rajas
0

#13 finna kanske inte heller så många sätt att bygga ett träterrarie! Sen är väl måtten indviduella, vad behöver mina djur och har kan jag göra för att det ska passa bäst i min bostad :-) Snyggt är det iaf!

Mvh Millan