Enbart vattenfall till orm?
Nu har jag skaffat ett vattenfall till min Majsormsgrabb, min fråga är om jag behöver något annat med vatten i i hans terrarium eller om jag enbart kan ha vattenfallet?
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Hur stort är det? Visa gärna bild!
*nyfiken*
Vattenfall samlar lätt bakterier, så det är viktigt att i så fall byta vattnet varje dag. :)
exo terra waterfall medium. Är det kan fixa bild sen när jag har en kamera laddad.
Men kan man bara ha vattenfallet eller bör jag ha en vattenskål också?
:)
Samlar ettvattenfall mer bakterier än vad en vattenskål gör?
Kan ormen dricka lite mer stilla vatten i vattenfallet? annars borde du ha en skål så att inte ormen ledsnar och ger upp drickandet för att det är för besvärligt.
Mvh Millan
L8sson
Hur förändrar detta luftfuktigheten inne hos djuret? Lite nyfiken. Här hemma hos mig har jag torra vintrar och behöver få upp luftfuktigheten men inte under somrarna.
#4 jag vill inte chansa så jag har även en skål till honom, men ska hålla koll och se vart han dricker (Y) :)
Jag vet inte än då jag precis satte in det, jag har ingen större koll hur det funkar med luftfuktigheten. Jag sprayar varje dag och har riktiga växter i terrariumet, men det känns som det ska bli mer fuktigt med vattenfallet. :)
Jag ser när han ömsar att han har haft tillräckligt med fuktighet, jag har fått in en bra balans nu hur mkt jag ska fukta.