Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettsköldpaddor
Läst 1410 ggr
Dermal
0

Sköldpadda

Hejsan! =)

Jag är ingen erfarenhet eller kunskap om sköldpaddor. Bara att dom är söta. haha. Hur gamla blir dom? Land/Vattensköldpadda?

Tack på förhand =)

"Om någon tycker det man gjort är värt att hänga på väggen är man på god väg att bli en så kallad "konstnär""Tummen upp

MarajLowajz
0

Google is your friend ;)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

venom72
0

vattensköldpaddor blir runt 30 om dem sköts rätt.

landsköldpaddor som blir runt 60 år om dom sköts rätt.

Det är bättre att bli hatad för vad man är, än att bli älskad för vad man inte är.

ryssar
0

Jag tror att den landsköldpadda som de vet säkert blivit äldst i fångenskap tror jag blev 80 år. Men det beror även på om de sköts rätt, annars kan de riskera att dö i förtid. Jag har för mig att det var en grekiskt landsköldpadda om jag minns rätt.

venom72
0

äldsta landsköldpaddan i sverige är väll 80 år har jag för mej jag läste någon stans

Det är bättre att bli hatad för vad man är, än att bli älskad för vad man inte är.

venom72
0

Medellivslängden för en Aldabra jättesköldpadda är en bra bit över 100 år vädens älsta ska enligt rykten vara över 200 är då den dog

nakenkatt
0

År du intresserad av sköldpaddor googla på sköldpaddsforum.

[RoxannaH]
0

Det finns några artiklar här på forumet om sköldpaddor också. Flört