Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettfoder
Läst 3016 ggr
Renor
0

boaormens matsmältning?

Hej, jag undrar lite över boaormens matsmältningssystem. tex hur matsmältningskanalen ser ut, hur ofta de äter, om de finns något som är giftigt för dem att äta eller om ni har någon annan intressant info.. eller om ni kan tipsa om någon hemsida eller så där jag kan hitta bra fakta.

(det är ett skolarbete) tack Glad

[RoxannaH]
0
Renor
0

TACK!!!

[RoxannaH]
0

Hoppas det hjälper! Bara säga till om det fattas något så skall vi hjälpas åt att hitta mer! Flört

Renor
0

Tja, om du råkar veta skilnaden mellan en giftorms, så som tex skallerorms, matsmältningsprosess och boaormens matsmältning.
Min lärare sa att vissa giftormar använder giftet till att döda men oxå till att smälta ner bytet… på nåt sätt. Ämnet är djurkunskap fördjupning, mycket intressant!!!

[RoxannaH]
0

Inget jag kan, men jag kan hjälpa till att leta info. Glad

Gå in på terrariedjur.se

Renor
0

det är mycket uppskattat!!!
Har du orm själv?

[RoxannaH]
0

Japp. Fast jag har majsorm. Glad

Renor
0

Kul! Hur ser deras matsmältningsprocess ut? från de att de sväljer bytet. Glad det bör vara ungefär samma förutom att de är aningen mindre d-:

[RoxannaH]
0

Haha. Jag vet faktiskt inte. ^^'

Renor
0

Vet du något om vad som kan vara giftigt för en boa… eller en majsorm?

Renor
0

Och vet du ngt om skallerormen, samma frågor som på boaormen d-:

Det finns så mkt skrivet på olika sidor… men inget om det som jag vill veta Obestämd bara att de äter sällan osv osv du vet

Renor
0

Och och och, hur ser en orms syresättning ut Tungan ute. hopplösa frågor att besvara, men väldigt intressanta!!!!!!

[RoxannaH]
0

Jag är ganska ny inom ormar, så jag hoppas någon mer erfaren kan hjälpa till här. Hihi. Oskyldig

Syselsättning, vet jag inte om man kan påstå. De mer "är". Glad

Renor
1

Ok, också ganska ny… har läst om reptiler i typ 2 år nu i olika kurser.. sällskapsdjur, sällskapsdjur fördjupning, djurkunskap och djurkunskap fördjupning Tungan ute dessutom tycker jag de är lite halvläskiga Flört, jag kan liksom inte läsa av dem… Hur vet man vad en orm tänker?????!!!!!!! Skrattande

[RoxannaH]
0

Haha jag vet inte. Men ofta ser man på dem om de är sura i alla fall. Tungan ute

Renor
0

Hur ser man det??????? Kanske det viktigaste ändå… d-:

[RoxannaH]
0

Dem liksom drar ihop sig, så halsen blir som ett S. Haha, svårt att förklara Glad

Renor
0

Och jag som tycker att de alltid ligger ringlade som S Tungan uteSkrattande

[RoxannaH]
0

Haha ^^