Malmö tropikmässa?
Är Malmö tropikmässa stor och bra? Är det värt att försöka ta sig dit eller ej? Vilka djur brukar säljas, någon som vet? 
Oh, i denna tråden vill jag vara med..
Funderar också på att åka dit, men eftersom det kostar 100 spänn så vill jag också gärna veta först.. :3
#0 Den är inte lika stor som Expo Syd i Kristianstad, men stor nog och det finns bra djurutbud, även om det varierar år från år förstås.
Vad för slags djur är du ute efter?
Håller med ovanstående. Den är inte jättestor, men den är inte liten iheller och där är gott om djur :) Jag va där i våras och ska dit igen nästa månad och försöka hitta några fina leopardgeckos till :)
#2 Främst leopardgeckos, men också andra ödlor och möjligtvis terrarietillbehör :)
Är det någon som vet ungefär hur stor? Eller hur stor den är i jämförelse med danska mässor? 
#3 Ungefär var ligger priserna på leopardgeckos? Är det dyrt, billigt eller ungefär normalpris?
Ungefär normalpris. Jag köpte 3st sist, betalade 250kr för en MS jungle med ett Snake-eye. Och den dyraste jag köpte kostade 500 eller 600 och det va min albinohane, och den va nog den dyraste leosen jag såg där.
#2 Leopardgeckos är det alltid proppfullt av på svenska mässor.
Jag har aldrig varit på någon dansk mässa, så med dem kan jag inte jämföra, men den är större än Sthlm Expo, större än Expo Mitt, men mindre än Expo Syd.
#5 Det låter ju billigt! Speciellt för en Mack snow jungle Eclipse.
Känns som jag borde åka dit och kolla, men tyvärr kostar ju resan dit massa. :/ Får tänka på saken..
#6 Hehe okej :) Borde åka till Malmö trpåikmässa någon gång då! Vet inte om det blir denna gång, men i så fall nästa!
Mjo :) där va tremper albinos på samma bord så har lite misstankar om att den kan va het. tremper med tanke på att den har ett snake-eye. Men det får jag märka sen när hon är stor nog att paras med albino hanen :)
Ah, tråkigt när resor kostar. Jag har turen att bo typ 4-5 mil där ifrån.
Jag tyckte den som va förra året va nice! Mycke bord, varierande djurtyper och du som gillar geckos och morpher kommer bli nöjd, haha.
#9 Åååh, nu vill jag ju verkligen åka! Varför ska det vara så dyrt med transport för? :(
Yes! Jag hittade en billig buss dit! 356 kr för hela kalaset för två personer är ju inte så farligt :) Det är med inträde också!
#11 oj de va ett toppen pris ju! =)
Mässan kan bli hur som helst nästan :) Den är inte stor men inte jätteliten heller. Jag åker dit eftersom jag bara bor några mil ifrån Malmö. De senaste gångerna har Happy reptiles varit där och de har mängder med ödlor, http://www.happyreptiles.eu. Kolla utställarlistan på http://tropikmassan.se/ och se vilka utställare som kommer dit och vad de har med sig. Listan är inte uppdaterad just nu men det står att den ska uppdateras snart.
#13 Tack så mycket för länken :) Utställarlistan är som sagt inte uppdaterad, men jag ska kolla in när de uppdaterar den och se om det blir värt att åka dit. :)
Åh. Happy reptiles har hur mycket som helst. sist hade dem hur många bord som helst och jag bara ''vill ha, vill ha, vill ha'' haha
#15 Åh, spännande! 
Det blir nog en heldag i Malmö den 3:e… Någon som vet något kul man kan göra där som är gratis? Museum eller liknande?
Om du inte har kollat terrariet (aka Malmö reptilcenter) i Folkets park så rekommenderar jag det. Det är dock inte gratis. http://www.malmoreptilcenter.se/. Hade det varit varmare så hade helt klart Rundan (båttur i kanalen) varit värd en tur men den är inte heller gratis.
#17 Tack, ska kika in där :) Ja så länge det inte är dyrt så gör det väl inget om det kostar lite… Ska kolla upp priset och sånt!
Uställarlistan är uppdaterad och det känns som om utställarna är ganska många 
#19 Det ser ju bra ut! Fast jag ser inget om leopardgeckos än…
hah
Micke Nielsen ska ha med sig leopardgeckos iallafall. Happy reptiles brukar också ha leopardgeckos. Tror nästan någon mer lär dyka upp med det, Va en del leosar där i våras och där verkar va många fler utställare nu i höst så förhoppningsvis kanske där blir mer leosar, haha
Mässan var trevlig! Jag snackade med en del trevliga människor och köpte lite tillbehör 
Vad tyckte ni andra som var där? Hittade du något spännande Tirin? 
#22 Jag tycker den var ganska (väldigt) liten, jämfort med exempelvis Rødovre, så jag blev lite besviken.
Men jag kom som tur är hem med två superfina P. Picta! Det är jag glad för!
Jag tyckte den va trevlig :) Blev lite småtokig på allt folk bara (men det är pga socialfobi så) :p Hittade många fina djur, men bara 2 fick följa med hem. Ångrar att jag inte köpte en annan som jag också kärade ner mig i.. Lätt att va efterklok, haha
Jag var också där!
Var otroligt nära på att köpa en panterkameleont, men efter många om och men så bestämde jag mej för att vänta tills vi flyttat.. Annars blir det nog lite komplicerat, med att konka runt på ett terrarie osv.. Lite väl stressande kanske för en lite panter.. :J
Vet någon vem som sålde Klockgrodor? :) Jag missade helt datumet och kom därför aldrig dit.
Men grodorna här hemma är lite ensamma, och 300;-/grodan i butik är lite saftigt.