Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettsköldpaddor
Läst 4316 ggr
Tokyo
0

UV-lampa?

Vet ni någon sida på internet där man kan köpa bra UV-lampor till vattensköldpaddor?

Har för mig att det ska vara någon speciell UV-lampa man ska ha till dom, inte vilken som helst med andra ord.

Tack på förhand :D

[Kamillah]
0

De ska ha UVA och UVB ljus. Repti glo 5.0 eller 10.0 är bra för det. Sen ska de ha värmelampa också. herperschoise är en bra hemsida.

[Kamillah]
0

Förresten, du har redan sköldpaddor såg jag? Hoppas de har haft detta ljus trots detta inlägg? Det är nämligen sådant man skaffar och läser på om innan man skaffar djur.

venom72
1

funkar med vanlig doppvärmare för akvarium

Det är bättre att bli hatad för vad man är, än att bli älskad för vad man inte är.

Tokyo
0

#1 Tack för tipset :)

#2 Ja, jag har UV-lampor. Undrade bara om någon hade tips på sidor på internet, eftersom jag bor rätt långt ifrån närmaste djuraffären här.

Tokyo
0

#4 Och jag har en värmelampa också, ja.

venom72
0

hadde själv bara dopp värmare som var annpassat för storleken på karet

Det är bättre att bli hatad för vad man är, än att bli älskad för vad man inte är.

Tokyo
0

#6 Hade du ingen lampa vid landdelen?.. :o

[Kamillah]
0

Doppvärmare ska de ju absolut inte ha, då de gillar att gå i kallare vatten.. beror också på vilken art man har.

Tokyo
0

Tack för hjälpen Kamillah, du verkar kunnig om sköldpaddor. Glad

Tokyo
0
venom72
0

värma lampa jo det hadde jag att jag hadde dopp värmare var vattnet var för kallt utan dopp värmare kom jag inte över 24 som min padda skulle ha enligt butiken och vad veterinären sa till mig

[Kamillah]
0

24 grader låter sunt det :)

#10 Ja, står att den avger UVA och UVB vad jag kan läsa :) Så den och en värmelampa borde ju funka då.

[Kamillah]
0

.

Tokyo
0

#12 Vad bra. :D

[Kamillah]
0

Dock hade 5.0 an en vattensköldpadda på bilden :) Jag hade själv 5.0 i lysrörena.

Westman73
0

5.0 ger dåligt med uv

Tokyo
0

#16 Jag har beställt en 10.0.. är den bättre än 5.0?

Westman73
0

ja   men tänk på att inte ha för stort avstånd sen bara