Välkommen hem!
För över ett år sedan skrev jag här på forumet, ställde massor av frågor och var mitt uppe i ett evigt Googlande och läsande om majsormar. Nu äntligen har två småttingar flyttat in! Måste dock förvarna för usla bilder tagna med mobilen.
Hur gamla kan de tänkas vara förresten? Fick höra 4 månader av förra ägaren och att de är ca 45 cm långa men jag tror de är både äldre och längre, skulle snarare säga 55-60 cm. Fick även höra att de gärna åt 4-5 pinkisar var och per matning, så det blir att öka i storlek till nästa gång!
Grattis till nykomlingarna! 
Hoppas inte att hon gett dem så många. Tycker det låter helt otroligt mycket.
Vi gav 1 pinkies var 5-7 dag. Ökade på till 2 när hon blev lite större. Tror nog att åldern kan tänkas stämma ganska bra.
Min bör vara cirka 6 månader nu, och hon är väl 50-60 centimeter skulle jag tro.
Grattis till ormköpen! 
Det kan nog stämma att de är cirka sex månader. Flertalet majsormar föds ju i juni eller juli men sen kan det förstås finnas eftersläntare också. Det är helt klart dags att öka storleken på fodret och samtidigt minska antal och ge dem mer sällan.
Oj det var många pinkisar :S
Jag ger min 1 pinkis var 7e dag och han är 6 månader nu.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#1 och #2, tack!
Så som jag uppfattade det så har de fått mellan 3-5 pinkisar var, och var 4-5:e dag. Låter tokigt i mina öron! Ska ordna fram fuzzies till nästa matning, ge en mindre mängd och "skynda långsamt" med att dra ut på dagarna däremellan. Apropå längd och ålder på dem, skönt att höra att det verkar stämma :).
Blev lite orolig när den ena helt plötsligt fattades igår kväll och inte syntes till imorse eller under dagen heller. Bilden ger väl ett hum om varför han var "spårlöst försvunnen", han hade gosat ner sig rejält under barken 
Hehe sådär gör min Ragnar också, fast på senare tiden har han hittat ett nytt ställe - UNDER Vattenskålen xD
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein