Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: grodor-paddor
Läst 1315 ggr
[yellowstreet]
1

Salamandrar hjälp!

Hej! Jag har precis startat upp ett aquaterrarium på 60 liter, för 2-3 st kinesiska gulbukadevattensalamandrar. Just nu finns det ingen land-del och inga salamandrar för den delen heller ;) Vad tycker ni är bäst, en stor sten dem kan krypa upp på eller en flytande korkbit, eller kanske annat alternativ? Var köper man isf korkbiten, som inte får vara alt för dyr. Sen har vi det hära med temperaturen. På vintern blir vattnet inte mer än 20-23 grader (utan doppvärmare) , men på sommaren blir det över 25 grader, ibland närmare 30! Var kan man köpa doppvärmare som kyler ner ist för att värma upp? För sen när man pker bort 1-2 veckor undersommaren kan man inte lägga ner frysta flaskor, och utan dem blir det lätt över 25 grader! Sen så gällande maten, äter dem vattensnöckor? Så som posthornssnäckor? Tack :) (visste inte om jag skulle lägga tråden i grodor och paddor , eller ödlor, eftersom salamandrar är ju ett groddjur ;)

sallad
0

Jag matar mina med frysfoder till fiskar (mygglarver etc) och metmask. Snäckor tvivlar jag på att dom äter, mina bryr sig inte om snäckorna jag har i akvariet. :)

-Rasmus 🌈

[yellowstreet]
0

#1 okej tack :) Synd, det är så lätt att det blir överbefolkat :(