Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettoff-topic-annat
Läst 494 ggr
[Kajsa91]
0

Tips till 125liter akvarium?

Har tröttnat på fiskar totalt men vill inte göra mig av med mitt stora akvarium ifall jag ångrar mig inom snar framtid.

Så istället styr jag om och började tänka på något åt grod,sköldpadda,ödla hållet. Kan man ha något sånt i ett akvarium? Eller måste de vara ett terarium?

Tips på något skoj man kan skaffa ?
Kommer självklart läsa på mycket innan jag skaffar det, har bara ingen aning om vad jag skulle kunna ha eller vilja skaffa, så lite tips skulle uppskattas :)

Hanna
0

Vad är måtten? Självklart kan du ha annat i ett terrarium. En leopardgecko skulle nog kunna bo där (beroende på mått såklart), om du är intresserad av det :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Kajsa91]
0

Ska kolla :) Ska bara hitta en sån man mäter med :P

Åh dom är otroligt söta! Bara så himla rädd att man tröttnar efter något år =/ har för mig jag läst att dom blir himla gamla (+15 år?), menar inte att jag vill mina djur ska dö tidigt, men antar att du förstår. ^^

Kan man gosa med dom? :P Alltså inte som en katt men kan man ha den i sängen och klappa och sådär?
låta den gå runt lite. Eller blir det för kallt utan lampan?

Hanna
0

De kan bli upp till 20 år gamla och mer. Visst KAN man väl ta ut dem, men de är inte som katter, hundar, marsvin att de trivs med hantering. Men de är otroligt fina att titta på. :)

Har du funderat på möss eller något annars? Pygmemöss är ruggigt söta :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Kajsa91]
0

Höjden på det är 40, längd 80 och bredd 35.

Oj, det är gammalt.. Antar det är svårt att sälja om man skulle tröttna, och hemskt att tröttna på ett djur =/
Okej, ^^

Ja, kollade precis in pygmemöss och ringde mamma, hon blev helkär! Helt otroligt så söta. ^^
Blev dock biten av en hamster när jag var liten, så det sitter i så mycket så har himla svårt att hålla i möss och sådär nu =/ Galet att de kan sitta i så länge.

Fick lite tankar på eremitkräfta med, himla coola och fina.