Uppfödare av skäggagamer?
Ja, som rubriken lyder; Finns det några uppfödare av skäggisar någonstans i Sverige? Jag har inget större intresse av att köpa en från djuraffär, utan jag stödjer hellre en seriös privatuppfödare.
Jag har inte sådär jättestor koll på reptiler i sig, enda erfarenheten jag har är egentligen mest med min systers majsormar och en boa, och skolans alla reptiler såklart. (Gick på naturbruksgymnasie med inriktning Djurvård). Men jag har länge velat skaffa en skäggagam, efter att jag blev helt förälskad i skolans två skäggisar.
Detta ligger dock ett tag in i framtiden, eftersom all min tid går åt min påbörjan av egen uppfödning av tamråttor, och jag ska dessutom flytta i november, så… Jag har tid att läsa på ännu mer innan det är dags.
Bilden har jag tagit på en av skolans skäggagamer.
Ingen?
Jag har tagit 2 kullar på skäggisar. Har nu 2 ungar kvar. Vet ju inte om de finns kvar när du väl flyttat. Jag bor i Motala. Men annars brukar man kunna hitta skäggisjuveniler till salu lite då o då
Vi har precis skaffat oss två skäggagamer varav en är en sällsynt morf. Den kallas leatherback och betyder altså att skäggagamen är slät på ryggen. Dem är bara ungar nu men vi planerar en kull på henne om något år. Men det kanske r för lång tid 😉
Hade helt glömt den här tråden.
Jag har flyttat nu, men planerar att flytta inom en snar framtid igen, kanske till sommaren. Beror lite på. Det är isåfall efter det som jag kan börja vara redo för införskaffning av en skäggis. Vill inte stressa fram det, så det kan gott vara väl timing tills dess att det är dags för kullen, #3. Så nog är jag intresserad!🙂
Du är ju fan överallt Fjordell! Haha :D
Jag är intresserad av leatherback men helst Silk!
Om någon föder upp dessa så hör gärna av er.