Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettsköldpaddor
Läst 7052 ggr
[albinmannberg]
0

Mitt sköldpadds akvarium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag ville bara visa upp mitt akvarium för er här på iFokus. Det är ett 300 liters akvarium , fyllt till ca 250 liter. 

Jag har flera solplatser, ett under vattnet, ca 1 dm ner.

Där brukar mina sköldpaddor stå och stick upp deras huven.

Sedan har jag ett flyt block som sitter fast i glaset, och ett som bara flyter runt.

Jag har även en ramp upp till en låda med först en träskiva, sen så ville jag att det skulle vara lätt att ta sig upp så skivan är fastspikad i lådan, och på skivan så har jag limmat fast en glasskiva med grus på, som går ner i vattnet så det blir lätt att ta sig upp. 

Där uppe i lådan har jag UV-ljus samt en 40 w vanlig värmelampa. Jag har lagt dit en bit av en handduk med ett kakpaket under så det blir som en ställning, där brukar alla tre också ligga och sola sig.

För att sköldpaddorna inte ska smita ut från "rampen" så har jag tagit en trådback och gjort ett hål i den , så de kan omöjligt smita och det blev riktigt snyggt. 

Jag har grus på botten, med tre stenar, en plast växt och två krukor. Mina sköldpaddor är två stycken Reeves kärrsköldpaddor, en lite större än den andra och en gulörad i mitt akvarium.

Alla verkar trivas riktigt bra.

Den största sköldpaddan är en Reeves, den är 20 cm lång från huvud till svand och båda de andra är 15 cm långa.

Jag har även två stycken malar i, två ancitrus, en guldig 6-7 cm och en mörkare som är 10 cm.

Det var allt om mitt akvarium, kolla på bilderna och skriv vad du tycker om de, om du har något tips eller något annat du vill fråga om så är det bara att kommentera. /Albin :)

[albinmannberg]
0
[albinmannberg]
0
[albinmannberg]
0
[albinmannberg]
0
[albinmannberg]
0
[albinmannberg]
0
[albinmannberg]
0
[albinmannberg]
0
[albinmannberg]
0
[albinmannberg]
0