Krokodilödla
å vill ha
konstigt att dom inte e Cites 1
#3 Ja det finns ju endast ca 1000 stycken kvar i naturen.. :o
ja max
hoppas köpa ett par i år
#6 Kul! De är ju superfina :)
ja dom e ju det :)
Passade ni inte bara den där åt någon? Eller fick ni den tillslut? :o
Snygg som sjutton är den i alla fall! 😃
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#9 Jo men Mads fick köpa den sen för hans kompis hade inte plats xD
#10 Aha, men det gjorde väl inget? 😉
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#11 Haha nej, den lilla filuren har nu blivit Mads favoritdjur här hemma! xD Vi ska skaffa en partner till den när den blir större, enligt honom. 😛
klart ni lär skaffa en partner :)
#13 Ja det vore ju kul med ungar någon gång :)
Kan du inte lägga upp en bild på hela ödlan från sidan så man verkligen får se hur den ser ut i "helfigur" så att säga 😉

Kul att se! :) Vackra ödlor det där!
#15 Jo det kan jag försöka göra, men då behöver jag nog sambons hjälp att flytta på ödlan då den helst ligger med kroppen i vattnet (och gärna under en sten också). 😛
#16 Ja de är riktigt fina!

Helt underbar! Hur stora blir dom där?
#19 De blir omkring 40-45 cm med svans, så inte jättestora. 😛 Svansen är ju egentligen längre än på vår ödla som nu är ca 14 cm med svans.
En riktig goding är det.Såååå fin.

E ju ganska lagom! Hur e det m UV-ljus till dom? Vad ligger dom på i pris på ett ungefär? :) När min reptilanläggning e helt klart så skall det bli nån ödleart..Har hela tiden varit inne på Tokayer igen då jag älskar dom.. men nu vet i fasen..:P
#22 UV-ljus ska de ha. Vi har en UBV-lampa till vår, vilket också gör att vi kan ha levande växter i terrariet så det ser lite extra snyggt ut! :) Vad gäller pris så ligger de på ca 2500-3000 DKK för ungar, de vuxna kostar mer.

Låter intressant! :) Vi får väl se vad det blir..Har ni tänkt köpa in fler å försöka få lite avkomma?
#34 Ja det är planen. 🙂 De blir först könsmogna vid 2,5-3 års ålder ungefär, så det dröjer ju ett tag dock, haha.