Angående värmematta
Hej!
Tänkte kolla med er, har en snart 4år gammal värmematta (exoterra) som ibland är varm, ibland inte. Det är något som jag tycker bara har varit nu på slutet och inte tidigare, men mamma funderade om den stänger av för att kyla ned sig. Som sagt har jag inte upplevt att den gjort så tidigare. Vad tror ni, är det dags att köpa en ny eller är allt i sin ordning?
Har du något kopplat till mattan, tex dimmer eller timer? I så fall kan det vara de som är trasiga. Jag har varit med om samma sak men då var det timern som gjorde lite som den ville och när jag bytte ut den så funkade det igen. Något som jag tycker hade varit bra är att kolla mattans temperatur med en termometer för man har inte lika varma händer alltid när man känner. Men visst kan det vara så att värmemattan är oduglig och behövs bytas ut.
#1 Nej, den är kopplad direkt i väggen så att den alltid är på och det är det att den är kall när jag känner på den, ingen värme alls med andra ord. Då får jag väl anta att den är trasig och köpa en ny då :/