Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettsköldpaddor
Läst 3107 ggr
Cahira
0

Västlig målad guldsköldpadda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Western Painted Turtle / Chrysemys Picta Bellii 

Jag hade två stycken från då jag var 11 år och de togs ifrån mig då jag fyllde 18 (en historia jag gärna inte går in på mer än så) och mitt hjärta har varit brustet enda sedan dess med mardrömmar och annat om dessa vackra sköldisar. 

Nu när jag flyttat till USA så har de börjat vakna och finns på vägarna stela och slöa efter dvalan och körs ofta över då folk inte verkar bry sig, så då vi ser dom på vägen försöker vi rädda dom från detta hemska öde och hjälpa dom över till den damm de är på väg till. 

Detta hände för första gången igår. ❤️ Första gången jag höll en av dessa vackra djur i mina händer på 8 år!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild

nakenkatt
0

så otroligt vackra.

Cahira
0

Verkligen. ❤️ De är nästan magiskt vackra i mitt tycke. Är enda sköldpaddan jag vill ha i mitt hem, men nu då man ser dom i sitt naturliga tillstånd vill jag samtidigt inte ens det. Vill att de ska ha sin frihet. 

Helt fantastisk upplevelse detta! 😃

nakenkatt
0

jag förstår det måste vara en enormt stor upplevelse att få se dessa djur ute i naturen,jag skulle önska man någon gång i sitt liv få se något dylikt.helt enormt.Snällt att du dela med dig av bilderna.passa på och njut nu av det du kommer att få se.

Cahira
0

Planera in en semester någonstans nån gång för att se sånt här, jag lovar det är nåt du kommer tacka dig själv för resten av ditt liv :) Det slår alla pengar i världen att se sina husdjur i det fria ❤️

nakenkatt
2

har en västindien resa inplanerat,men vet ej vad för slags djurliv det finns där.

Cahira
0

Vad kul! Glöm inte kameran! 👍