Oranga råttsnokar, albino
Fina rossalleni. De har svart pupill, hur kan de då vara albino?
Jag tycker också att pupillerna inte är tillräckligt röda men de är mer vinröda. Lite mystiskt är det.

Du som håller på mycket med de amerikanska råttsnokarna fluffis kan väl skriva en liten artikel om just dom? Vore ju jättekul att få läsa! ;) Du kunde ju ta de du har, svart, gul å rossallenin!! :)
Jättefina! 🙂
#9 Tack 🙂
#8 Det är möjligt. Ska det vara lite som ett skötselråd eller hur vill du ha det vinklat? Har du något exempel på artikel som kan efterliknas?
#10 Börja med att läsa dem som finns här på sajten 🙂

Du kunde ta upp lite om släktet, vad som kännetecknar dom, antal underarter, dersa naturliga habitat, utbredningsområde mm, sen skötsel, temperaturer, storlek mm.. Å som peter skriver, kolla lite hur de artiklar som redan finns här å ha som "mall" kanske! Kombinerat med lite bilder på originalfärgade djur å sen kanske på några morfer..Så intresset för dessa vackra, lättskötta å intressanta ormar kanske kan få vakna till hos folk! :)
Jag ska klura lite på det så får vi se sen när det är lite lugnare hos mig. Påminn mig gärna om en eller två månader 🙂

Ska försöka! :)

#15 Det kan vara en rossalleni, definitivt inte en gul, men den är lite blek i färgen, så min första gissning blir nog att det kan vara en mix mellan orange och gul. Lite väl tydliga linjer också för att vara "pure" rossalleni.
Jag födde upp rossar i slutet av 80-talet och de jag hade var helt utan linjer, däremot kunde man skönja "ungdomsfläckarna" på en av mina vuxna honor.

Ok.. e väl åxå vad jag misstänker..Men den e trevlig i alla fall! :)
Jag gissar också på en mix, men som sagt, spana in tungan när du får tillfälle 🙂

Ska jag göra Fluffis! :)