Vågar ni...?
…Ha era reptiler ute för att fotografera till exempel?
I början kunde jag aldrig tänka mig att ha Gabbie utomhus då jag aldrig tog ut min regnbågs boa, men bara två månader efter att jag fått hem Gabbie så kändes det helt ok att låta henne få vara ute några minuter för att fotografera, hon är så lugn och lätthanterad så det har inte vart något problem 😃
(En bild fotograferad för någon dag sedan då hon för första gången fick vara ute utan att jag höll i henne, dock hängde hon bara där i några få minuter)

Jodå, jag tar åxå ut mina nån gång om året för en foto stund, men för mej e det inte så lätt iom att jag håller giftormar! :) Så jag måste dels hägna in en del av trädgården samt ha en medhjälpare samt en fotograf som sköter kameran…
#1 ojdå, du verkar iallafall förbereda bra inför ute besöken 🙂 Men är du inte rädd för ett bett?
#2 Riktigt snygg orm, och modig liten grabb 😉
#3 Du har också Råttsnokar eller hur? Tar du ut alla dem något? Jag har sett någon bild på din svarta hane (?) ute som var riktigt fräck 😃
Jag hade ingen aning om att man behöver hägna in trädgården men det känns bra att du gör det 🙂
Ja, jag har ju egen villaträdgård så jag tycker det borde vara okej men om grannarna hade varit emot så hade jag snällt hållit dem inne. just nu har jag 17 ormar varav 15 råttsnokar. Vissa tar jag inte ut eftersom de inte är hanterbara och då låter jag dem hellre vara ifred. Jag har tex en orange råttsnok som ibland får för sig att syssla med dödsrullning precis som en alligator, dvs vrider sig runt och för mig känns det som om att om jag inte släpper så kommer ormen att gå mitt itu. Sen har jag en rutpyton som jag i princip aldrig hanterar. Sen har jag en svart råttsnoksdam som är allmänt sur och oförutsägbar. Hon piskar med svansen och mäskar och sticker iväg som en raket om jag inte är snabb nog 🙂

E kanske lite överkurs att hägna in den delen jag släpper mina giftormar på men känns ändå som att det e så det ska vara…Får ju bara inte hända att nån lyckas ta sej ut i terrängen!! Men när jag har dom ute så måste dom då först slå ut mej, sen min medhjälparare å efter det ta sej över skivorna som spärrar in dom där jag fotar! :) Å det lär inte ske!! Jag har hållt på med giftormar i snart trettio år å "bara" lyckats bli biten en gång av en giftorm å då har det ändå varit mitt yrke, så det e inte några få djur jag har hanterat dagligen i många år… Inge bra foto men här har ni Hans, en C. atrox (västlig diamantskallerorm), lokalitet Dos cabeza, arisona ute på en fotostund! :)
Det beror på vilket djur. Jag skulle kunna ta ut och fotografera mina leopardgeckos och möjligtvis min kameleont (fast jag skulle inte sätta upp henne i ett träd, då blir det nog svårt att få tillbaka henne 😂). Kanske skulle jag kunna ta ut den kinesiska krokodilödlan för några bilder, de är ju riktigt lata så h*n skulle nog inte sticka iväg. :) Däremot skulle jag inte ta ut mina ögonfransgeckos eller trynsnokarna.