Rosenboa
Kikade pĂ„ rosenboa đ och fastnade sĂ„ klart totalt ! Vad ligger de pĂ„ i pris och nĂ„gon som sĂ€ljer ? Vill ha sĂ„n med orange.
-bild borttagen -
NÄgon av dessa 2 fÀrger
-bild borttagen-
Vem Àger de dÀr bilderna? Har du tillÄtelse att anvÀnda dem?
Men jag kan la inte va ensam om o lÄna frÄn google ? SvÄrt o visa vilken typ utan egen bild eller ?
#4 Nej, du Àr tyvÀrr inte ensam om att "lÄna" bilder frÄn google. Dock Àr det snarare bildstöld Àn ett lÄn. Om du inte har tillstÄnd eller fotograferat dem sjÀlv sÄ plockar jag bort dem direkt.
LÀnka till bilderna eller skicka i PM om nÄgon Àr intresserad av att hjÀlpa dig.
SajtvÀrd pÄ reptiler ifokus.
Medarbetare pÄ leopardgecko ifokus
Men det Àr inte tillÄtet att bara lÄna bilder hursomhelst. Det Àr brott mot upphovsrÀtten. NÄgon Àger de dÀr bilderna.
I menyn hÀr ovan finns "om sajten". GÄ in och lÀs reglerna dÀr sÄ ser du att det inte Àr tillÄtet att lÄna bilder frÄn nÀtet och publicera dem hÀr eller pÄ andra stÀllen.
Ja ja ja ursÀkta mig dÄ !
TÀnk om man kunde lÀgga tid pÄ frÄgan Àn om bildera för jag hade noll koll pÄ detta och ville bra visa vilken typ jag menade.
Rosenboaormar Àr fina sÄ jag förstÄr att du har fastnat för dem! Jag har sjÀlv spanat in dem men det har aldrig blivit att jag har skaffat nÄgon. De verkar hyfsat enkla att ta hand om. Helst ska de dvala/vintervila men det Àr inga problem om man vet hur man ska gÄ tillvÀga och har tillgÄng till ett stÀlle med sval temperatur som de behöver under vintervilan.
Jag gjorde en sökning bland annonserna pÄ terrariedjur.se och hittade tvÄ rosenboa till salu, den ena sÀljs för 800 kr och den andra verkar kosta 200 kr, men jag har ingen aning om om det Àr nÄgon variant som du Àr intresserad av.
http://www.terrariedjur.se/?page=market&bos=0&category=0&sarea=0&s=rosenboa
http://www.snakecanyon.de/files/images/pages/collection/Rosenboas/Amelanistic/Rosenboa%20Amelanistic%201.JPG SĂ„n el den med mer orange fĂ€rg kollade pĂ„ din lĂ€nk men kunde inte se hur de sĂ„g ut via mobilen Tack för all tid du lĂ€gger ner o svara pĂ„ mina frĂ„gor mm fluffis :D â
#8 Jag anser att det Àr viktigt att informera, dÄ det faktiskt inte Àr lagligt att ta bilder sÄ. Men nu nÀr du förstÄtt sÄ fÄr det gÀrna handla om den huvudsakliga frÄgan.
#11 Det finns en del rosenboor i Sverige och ibland ser man bÄde vuxna och unga exemplar pÄ mÀssorna, men de varianter du visar Àr inte alldeles vanliga. Jag tvivlar pÄ att du hittar dem i Sverige, sÄ antagligen mÄste du köpa dem frÄn Tyskland och jag tror att sÄpass extrema fÀrgvarianter kan bli dyra.
Dina frÄgor ligger ju kvar sÄ vi kan alla se dem och svara nÀr som helst. Bilderna dÀremot, tillhör den tyske uppfödaren Andreas Wichelhaus och om han skulle vilja, kan han stÀmma dig pÄ tusentals euro för bildstöld, vilket innebÀr att den frÄgan Àr mycket mer angelÀgen för den hÀr sajten Àn dina frÄgor. Nu har Hanna rÀddat dig frÄn den risken.
Jo jag har förstÄtt det⊠tack ! Vilka rosenboor Àr de typiska o lÀtta o fÄ tag i hÀr i sverige ?
Dessa Àr de jag sett till salu och Àven de som dyker upp pÄ bild lite dÄ och dÄ, sÄ gissar pÄ att de Àr "typiska". http://www.terrariedjur.se/?page=maingallery&sub=species#&speciefamily=2&speciegroup=28&specieid=124
Hoppas du kan se vad jag lÀnkat om du nu inte skulle vara medlem.
#15 Det finns nÄgra underarter, jag tror att de Àr tre och dessutom finns lokala fÀrgvarianter som kan skilja mycket. Vilken som Àr vanligast i Sverige Àr jag inte helt sÀker pÄ, men jag skulle tro att det Àr den som heter Charina trivirgata "saslowi", men fÀrgerna varierar mycket Àven hos den.
Det finns annonser ibland pÄ exempelvis www.terrariedjur.se. Om du tittar pÄ bilderna dÀr sÄ ser du vad som förekommer mest hÀr.