Reptiler iFokus

Reptiler

Etiketterödlorormaroff-topic-annatallmäntamfibierfrågorveterinäreruppfödareuppfödning
Läst 64 ggr
Alexis_351
2025-04-05 13:15
0

Praktikplats stockholm?

hejsan!
jag går djurvårdslinjen inriktning djurpark zoohandel och undrade om det finns någon som vet en zoo butik eller liknande i stockholm där jag skulle kunna ha min praktik, jag går nämligen inte på en skola i stockholm men bor där så skulle helst ha praktikplats där jag kan bo hemma, jag har även ett stort intresse för reptiler och amfibier men det verkar vara lite svårt att hitta någon praktikplats i närheten som håller på med det tyvärr :)

hör gärna av er om ni vet något ställe som inte redan har ett kontrakt eller om ni kanske själva har en djurbutik eller liknande och skulle kunna tänka er ta in en praktik elev :).

Liz85
2025-04-05 13:38
0

Skansen har ju akvariet med bland annat reptiler. Går du på en skola mot den inriktningen så kanske de tar in dig. Du kan ju höra med de?

Jag vet inte vad de har för regler för att ta in praktikanter.

Alexis_351
2025-04-05 13:47
0

#1: Tack för svar :)

olika praktikplatser har olika krav vissa tar bara emot åk 3 och vissa butiker och zoon har kontrakt med ett gymnasium om att ta in därifrån, just skansen har kontrakt med real gymnasiet så därför är just skansen inte aktuellt för mig då jag inte går Real, men tack så mycket för svar :)

Liz85
2025-04-05 15:03
0

#2: ah, ja på mitt jobb har vi vissa regler för vilka praktikanter som tas in. Man måste gå en viss nivå på utbildning typ.

Annars 4h-gård eller ännu bättre kanske, det där lilla området i Södertälje som har hästar och får och sånt också? Torekällberget tror jag det heter. Men jag tror inte de har reptiler..

Känns som kraven för praktikanter höjts. För ett antal år sedan när jag gick i åttan fick jag göra prao på en djuraffär. Skulle troligen inte fått det idag..

• Redigerat 2025-04-05 15:14 av Liz85
Alexis_351
2025-04-05 21:37
0

#3: hejsan
jo det är lite svårt att hitta speciellt om man inte går på de skolor som butikerna har kontrakt med men vet du vilken nivå av utbildning som krävs på ditt jobb och om ni har möjlighet? :)

Liz85
2025-04-05 21:55
0

#4: Jag jobbar inom media. Så tyvärr inte den bransch du söker inom. Annars hade jag gärna hjälpt till. :)

Alexis_351
2025-04-05 22:01
1

#5: Media vad kul! Min kille går film och media, tar studenten nu i vår :)

Tackar så mycket för hjälpen i alla fall :)