Angående Nickname
Har alltid varit nyfikna på hur och varför samt betydelsen av många olika Nickname, mångas nick e ju uppenbara medans andras betydligt mer "fantasifulla! Så min fråga här på surret är; Vad står ditt nick name för, hur kom du på det och varför valde du just det nicket?
Mitt eget Nick är ju Wassago, enligt den bibliska legenden så är Wassago, eller Vassago den 4:e största av Salomos 72 demoner och känd för att vara den vänligaste av dom!
För många år sedan skänktes en Sri Lankesisk glasögonkobra till mej i gåva från Sri Lankas ambasad i Stockholm, det var en stor hane, ni kan se honom på bilden när jag har honom i knät ( OBS!!!!! Försök er ALDRIG på detta!!!!!) Med åren så byggdes ett mycket ovanligt förtroende upp mellan oss, ett förtroende som jag aldrig någonsin upplevt varken tidigare eller senare med en reptil!
Nåväl, Wassago dog samma år som jag fick min första egna dator och som en påminnelse om denna vackra och mycket speciella orm så valde jag hans namn till nickname, sakar honom fortfarande!!!
Er tur!!! :)

#0 Men jösses vad coolt! Måste ha varit en mäktig känsla att ha honom i knät. Väldigt vacker var han också.
Mitt nick är mitt uppfödarnamn, jag föder upp Norska Skogkatter så roligare än så är inte mitt.
/Camilla
Mitt nick har jag fått från min brors dotter när hon var liten, då mitt namn (Catarina) var svårt att uttala för henne, så blev det alltid "Catteklina", haha. Vet inte varför, men det har följt med sedan dess ^^
Eftersom jag är Sajtvärd och jag är ansiktet utåt så har jag mitt förnamn Andreas och första bokstaven i mitt efternamn S som nickname. Andra forum och communitys heter jag XylenCr3w vilket jag oxå hette här innan jag vart sajtvärd och betydelsen är helt enkelt att jag är en gammal ircare dvs att jag använder ett chatt program som heter mirc där man har nicknames. Så jag försökte komma på vad jag skulle kalla mig och kikade på en turschpenna och såg ordet xylen som jag kallade mig i början, cr3w är ett tillägg som jag gjorde för 2-3 år sen då jag började med webdesign och startade upp med ett gäng killar en webdesignsrörelse ett Crew helt enkelt.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Kul idé !!
Tyvär så är min historia inte heller speciellt spännande….
För ca 15 år sedan så skulle jag och en kompis spela TV-spel och då skulle man välja ett namn på karaktären . Jag med min livliga fantasi som vanligt kunde inte komma på nåt trevligt som passade in …
Så jag gjorde helt enkelt så att jag bara drog med händerna över tangentbordet och vipps så stod det "koffra" . Så det fick det bli =)
// Jonny
Mitt nick, är namnet på min illeruppfödning. Inte speciellt fantasifullt, men väldigt praktiskt :-)
Mitt nick har jag stullit efter ett bra blackmetall band och min favorit seriefigur och till en viss del pga mittt intresse för spindlar och skorpioner ;) .. Och 79 står för mitt föddelse år

Dod1, Hoppas du numera lever i bättre tider och kan njuta av livet! Har själv gått igenom några levnadskriser i livet och vet hur dåligt man kan må!
Tack för att du delade med dej!

ja mitt namn är väl inte så svårt att gissa men inte tänkte jag på att jag kunde bli äldre än 22 =D=D .haha.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Heter Vattnadal nästan överallt på nätet, om jag inte använder Elin. Vattnadal är mitt uppfödarnamn på möss.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Min älskade travhingst jag fick äran att äga i 15 år Meadow…. kallades medde
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Använder mig av Engström/Engstrom/Engstrom17 som nick.. Av den enkla anledningen att jag heter Engström, och 17 är mitt "lyckotal".
Förr kallade jag mig "Tant".. Blev kallad det ofta då jag ofta antogs vara några år äldre än jag var…