Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 5264 ggr
Schnigel
0

Skaffa majsorm??

Tjena! Jag och killen funderar på att skaffa en majsorm ( vi funderar på en Okeetee eller en Motley), men vi undrar om de finns någon butik i stockholms området som säljer eller om man kan beställa på något sätt. Eller om ni kan tipsa om någon bra djuruppfödare, som säljer några för tillfället? ( har redan varit inne på majsorm.se) Dessutom undrar vi hur mycket en kan kosta att ha?

AndreasS
0

Hej,

Hurvida det finns butiker i Stockholm som har majsormar hemma vet jag inte tyvärr. Jag skulle föreslå att du kikar efter en uppfödare.

Att ha en majsorm har för mig inte kostat så mycket. Den största utgiften är inköpet av terrariet och allt som har med det att göra.

I mat väg kan man få tag i fryst foder på mässor. Jag själv köper fryst från en bekant som i sin tur köper av en kille som föder upp reptilfoder. Jag betalar mellan 3-4kr styck för mössen när jag köper mellan 25-50 st. i stöten.

En uppfödare som nästan alld har till salu är majsorm.nu.

Kika gärna igenom länkarna som finns under Länkar uppe i menyn.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Schnigel
0

Tack för infot! Tror du man kan beställa i en djurbutik då? Jo har kollat in där också men hittar inget, vet du några andra ställen? :o

AndreasS
0

Det är Symposium 09 den 14-15/11 i Norrköping.
Mer information om Symposiumet.

Det kommer iaf en som jag sett som kommer sälja majsar där.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Schnigel
0

okej tack :)

mandariiin
0

Varför beställa/köpa genom affär? Då har du ingen som helst aning om vart djuret kommer ifrån, hur det är hanterat eller liknande. Hitta istället en bra uppfödare.

har för övrigt en del majs ungar till salu, fast tyvärr endast viltfärgade.

MalinMalin
0

Hör med Sandra på www.corns.se hon har fina och väluppfödda majsormsungar till salu.Och bor i STHLM.

Av henne får du alla råd och tips som behövs när man skaffa orm för första gångenGlad

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Schnigel
0

Mandarin, kan inte så mkt om att köpa djur :o så tack för tipset! ^^ btw om du har bilder på dem så får jätte gärna visa ^^

Malin, Åh tack det ska jag kolla in! låter jättebra, är ju första gången o så, har en geckoödla men antar att det kan va skillnad och så?

mandariiin
0
Schnigel
0

En liten fråga, det är väl bäst eller hur man ska kalla det att ha en orm som inte är alvlad fram, som bloodred?

sissie
0

Det finns en "ny"-öppnad butik i Globen. Före detta Globe-fish har fått nya ägare som är gamla inom reptiler. De har gjort om Globe-fish till en reptilbutik. Kan inte komma på vad de heter just nu, men antar att telefonnumret är samma som Globe-fish hade.

Butiken ligger strax intill Globen tunnelbanestations lilla uppgång. I utkanten av Slakthusområdet.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Schnigel
0

ah okej :D men den ligger inte i själva centrumet? du har inte nr va? :o

sissie
0

Det här är Globefish gamla telefonnummer. 08 - 39 39 53

Jag kan tänka mig att de har samma telefonnummer kvar.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

AndreasS
0

08-39 39 53

Terr Zoologiska Stockholm AB
Palmfeltsvägen 15
121 62 JOHANNESHOV

Gjorde en sökning på hitta.se

sissie
0

OK. Då behöll de telefonnumret!

Jag letade på eniro. Där var dom inte med. Inte vad jag kunde hitta i alla fall.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Schnigel
0

Ah ok man kanske kan gå förbi där och kolla ^^ Btw är det någon skillnad på att köpa en hane och hona? Borde kanske läsa på lite :o

mandariiin
0

#15 jag tycker inte att det är någon som helst skillnad. hanarna kan bli något större.

men läs på och kolla info innan du skaffar orm!

och som jag skrev tidigare, mycket bättre att köpa från en uppfödare istället för butik. plus att butikerna tar nästan det dubbla om inte ännu mer för en orm.

Schnigel
0

Okej ^^ det är inge att de är mer aggresiva lr så? aa det ska jag glöra verkligen :o finns det några böcker och så också? Brukar det finnas ungar på våren/sent vinter? Och har läst överallt morpher vad är det? :S

AndreasS
0

Det finns en bok av Tobbe Helin som heter Ormar i terrarium. Sedan finns det en annan bok som heter Ormar som sällskapsdjur som är skriven av David Sundberg. Båda böckerna är bra och har mycket information om både majsorm och andra arter.

Tobbe Helins bok kan man beställa direkt från förlaget, all info finns  på hans hemsida.

Annars så finns dom ute i bokhandel.

Ormar i terrarium - ISBN 91-631-2439-4

Ormar som sällskapsdjur - ISBN 91-630-6029-9

Morpher är det samma som färgvariant.

Schnigel
0

ok tack, jätte snällt att ni hjälper mig :) det är alltså inte en färgvariant..?

AndreasS
0

Alla har vi någon gång vart nybörjare.

Morph är inte en specifik färg, nej.

Morph är ett ord som används i stället för färgvariant.

Schnigel
0

Okej tack :D tror inte jag har några mer frågor nu ^^